سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکوی پرواز

انشا

    نظر

مروضوع.اتش نشانی

 

150 سال بیش  روسیه اولین ایستگاه اتش نشانی  ر ا برای منافع خود در تبریز ساخت .دومین اتش نشانی در زمان قاجار در جنوب ایران به دست انگلیسی ها ساخته شد .یک اتش نشانی دگر هم روسیه ای هادرسال1303درتهران ساختند.دومین استگاه اتش نشانی درتهران ودرشیرانات ساختندوتا سال 1326 همین دو استگاه بودند.درحال حاضر در تهران سازمان اتش نشانی54ایستگاه حریق و10 ایستگاه امداد و نجات دارد . کار استگاه امداد و نجات بسیار مختلف وجور وا جور است . مثلا اگر کسی زیر اوار بماند یا کسی درماشین تصادف کرده گیر بیفتد , یا کسی در اسان سور گیر کند ویااگر درختی سقوط کنداتش نشانی امداد و نجات به کمک می اید.این گروه کار های دیگری مانند این که اگر انسانی در کا نال اب یا سد و استخر بیفتدو یا اگر کسی دستش را درون چرخ گوشت ببرد و یا اگر کسی زیور الات در دستش گیر کند و یا مشکل های دستگاه برش در میان بیاید این گروه مردم را نجات می دهد . کار گروه حریق هم خاموش کردن اتش است. شماره ی اتش نشانی 125 است. بهتر است همه اگر می توانند این شماره را در تلفن منزل و گوشی همراه خود ثبت کنند. 


انشا

    نظر

می خواهم دوتا از انشا های کتاب بنویسیم مدرسه را برایتان بنویسم.

موضوع اول . با یک دانش اموز که دچار مشکل است چگونه همدلی می کنیم؟

اگ مشکل قد داشته باشد او را مسخره نمی کنم بلکه تلاش می کنم تا او را به دلیل داشتن توانایی های دیگرش خوشحال کنم .

اگر دستهایش مشکل داشته باشد تلاش می کنم او را در درسهایی که احتیاج به نوشتن دارد یاری کنم و او را خوشحال کنم تا ناراحتیش را فراموش کند و خوب درس بخواند .اگر در ژاهایش مشکلی وجود داشته باشد تلاش می کنم که در راه رفتن و ژایین و بالا امدن از ژله ها به او کمک کنم .او را حل ندهم و همچنین مراقب باشم کسی او را حل ندهد تا به زمین بیفتد .

 


پیکی پیکی

یک روز وقتی مادر وپدرم همراه خواهرم برای خرید بیرون می رفتند مادرم به من گفت :وقتی برگردم خودم در را باز می کنم .چند ساعت بعد که زنگ خانه را زدند تعجب کردم .وقتی جواب دادم مادرم گفت در را باز کن .در را که باز کردم دیدم یک گربه سیاه وسفید دنبال مادر وخواهرم به داخل خانه امد.اقا گربه به خاطر بوی سوسیسهایی که مادرم خریده بود دنبال انها امده بود .اسم اقا گربه را پیکی پیکی گذاشتم ومدتی توی حیاط خانه ما زندگی کرد.این هم عکس  اقا گربه

پیکی پیکی